Een berichtje van de maand Juli - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jess Leeuw - WaarBenJij.nu Een berichtje van de maand Juli - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jess Leeuw - WaarBenJij.nu

Een berichtje van de maand Juli

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jess

06 Augustus 2009 | Nederland, Amsterdam

Lieve familie, vriend(en) innen, kennissen,

Eindelijk weer een berichtje van mij vanuit Calella.
Ik heb al een lange tijd niks laten horen. Dit komt omdat het best druk is op het werk. En als ik thuis ben om half 12 ’S avonds dan heb ik nog maar vrij weinig tijd om een verhaal te typen.
Er is veel gebeurd de afgelopen paar werken.
Ongeveer drie weken geleden ben ik op Donderdag naar lloret de Mar geweest.
Lesley mijn nicht was daar met een vriend en een vriendin (Tamara en Tim) .
We hebben lekker gezwommen bij het zwembad bij hun hotel. En natuurlijk ook nog even geslapen op een van die bedden die daar bij het zwembad stond.
Ongeveer vijf uur na de hele dag zonnen en zwemmen, zijn wij maar even gaan douche en ons gaan opfrissen.
Eer dat iedereen gedoucht had, was het ongeveer half acht. Om acht gingen we richting het centrum van Lloret lopen. Daar even iets gegeten bij de Mac.
Om tien uur werd ik op gehaald door een organisatie. Want ik had mij ingeschreven bij een discotour van de organisatie Snoeyink. Zodat ik ’S nachts wel gewoon naar huis kon gaan met een bus. Een paar jongeren van mijn hotel hadden zich ook in geschreven bij deze tour, dus hoefde ik niet helemaal alleen terug. Maar wat bleek nou, de reisleiding van deze organisatie bleken Michelle en Joost te zijn. En dat zijn ook studenten van mijn school maar dan uit het derde jaar.
Het was een super dag alleen was het wel jammer dat ik pas om kwart over vijf thuis kwam en de volgende dag weer om kwart over acht eruit moest.
Maar ja, dat werd dus weer tussen de middag slapen.
De twee weken erna niet zoveel spetterends meegemaakt.
Tot vorige week Donderdag. ’S Morgens ging ik al om half negen met de trein naar Blanes. Daar heb ik gewacht tot ongeveer tien over negen. Toen werd ik opgehaald door Arjan en Thijs. Dit zijn mijn overburen en goede kennissen.
Wij naar hun camping toe gereden. Dit was in de buurt van L’Escala ongeveer 95 kilometer hier vandaan. Op de camping stonden Nula en Coert al te wachten.
Eerst even een broodje gegeten en daarna de spullen gepakt voor de boot.
Om ongeveer half elf gaan varen tot ongeveer drie uur. Dus golven waren heel erg hoog. Dit was wel jammer, want daardoor konden we niet zo ver weg varen met de boot. ’S Middags lekker wezen zwemmen met zijn alleen in het zwembad bij hun op de camping (camping Riu). Daarna heb ik met Nula nog lekker sangria gedronken op de camping. Om ongeveer zeven uur gingen Arjan en de buurman van Arjan en Nula op de camping het eten maken. We hebben lekker eten van de scottel op. Om negen uur ben ik met Thijs, Coert en twee buurmeisjes van de jongens naar de minidisco geweest. Daar even gekeken en toen lekker gaan douche. Toen ik klaar was met douche was ik dood moe. Ik had nog even een kaart spelletje met Nula gedaan bij de caravan. Om ongeveer half twaalf besloten we toch maar te gaan slapen. De volgende dag al weer om zeven uur op.
En om acht uur reden we weg van hun camping op weg naar Calella.
Arjan, Nula, Coert en Thijs gingen deze dag naar Barcelona. Dus dat kwam mooi uit.
Vrijdag de hele dag gewerkt en om half twaalf nog even met de ouders van Kimberly (Ineke en André), Kimberly, Marije, karen, Naomi en ik wat wezen drinken bij Bar top. Dit is het café waar ik altijd op internet ga met mijn laptop.
Om ongeveer half drie weer terug naar huis gegaan.
Zaterdag was Kimberly vrij. En had ik in Esplai heel de ochtend en midden alleen gewerkt en Naomi in Bon Répos.
’S Avonds gingen de ouders van Kimberly weer naar huis. Erg jammer dat iedereen weer weg gaat en jij hier achter blijft. Maar ja, nog even en dan zijn wij ook weer thuis.
Afgelopen Zondag avond moest Naomi op gesprek komen bij Jordy en Wouter. Het bleek dat de directie niet meer met Naomi samen wou werken. Naomi werd ontslagen. Ze moest binnen een halve week weg zijn uit het appartement en de ze mocht niet meer in het hotel komen. Dit was erg moeilijk om te horen. Je hebt toch 24/7 met elkaar doorgebracht 14 weken lang.
De volgende dag is Naomi gelijk naar Malgrat gegaan, naar het hoofdkantoor van Snoeyink. Er bleek nog een plekje vrij te zijn in de bus. Dus de volgende dag kon Naomi gelijk mee naar Nederland terug. Het ging ineens wel erg snel. En we konden het eigenlijk ook nog niet geloven. De volgende dag vertrok Naomi om kwart voor vijf uit Calella. Want om zeven uur vertrok ze met de bus uit Malgrat. En Quim (een jongen van de bar) zou haar brengen naar Malgrat. Maar die moest weer werken om half zes. Het afscheid was erg zwaar. En natuurlijk lieten we onze tranen ook gewoon lopen.
Nu waren we nog maar met zijn tweeën over van de vier. Dit betekende dus, dat Kimberly en ik met zijn tweeen moeten werken voortaan in twee hotels.
‘Smorgens allebei apart miniclub. Dan om twaalf uur komt Kimberly naar mij. Dan om vier uur eerst een spel doen in Esplai dan om vijf uur in Bon Repós. En ’S Avonds alles in Bon Repós (Minidisco, Shows, Karaoke, Disco enzo… ).
Dit is erg vermoeiend, maar het moet maar.
Gisteren (Woensdag 5 Augustus ) was Marcilla jarig. Marcilla had net mijn haar ouders (Petra en Hans) een cruise gemaakt. En deze cruise eindigde weer in Barcelona. Dus Marcilla zat nog van Maandag tot en met Vrijdag in Barcelona.
Daarom ben ik gisteren op Marcilla haar verjaardag naar Barcelona geweest.
We hebben van alles gedaan, geshopt, op een terrasje gezeten, gegeten en heel erg veel gelopen. Kortom het was een dag om niet meer te vergeten.
Natuurlijk konden Marcilla en ik onze tranen niet binnen houden bij het afscheid. Maar ja, nog ongeveer acht weken en dan kom ik al weer naar huis.
En papa, mama en Vince komen morgen al. En die blijven tot 24 Augustus. En daarna is het nog ongeveer vier weken.
Ik kan niet wachten tot ik papa, mama en Vince weer zie.

Jullie horen snel weer van mij.
Dikke kus en heel veel liefs,
xxx


  • 07 Augustus 2009 - 14:57

    Hans:

    Hoi Jess,

    Als ik dit hele epistel van jou zo eens lees heb je het er maar druk mee met al dat geregel,op/neer gereis etc.
    Maar daar word je groot en sterk van.
    Fijn voor je dat je ouders inmiddels gearriveerd zijn en je even tegen hun aan kunt kruipen tussen de bedrijven door.!!!!

    Anouk en ik vertrekken zaterdagochtend naar FUENGIROLA om TIM op te gaan zoeken.We hebben er 3-en erg veel zin in om die kluitewipper weer eens te zien.
    Lijkt me trouwens wel een leuk idee om als alle leerlingen terug zijn van hun stage eens iets te organiseren zodat ze op 'n avond al hun ervaringen eens uit kunnen wisselen.(maar dat zien we tegen die tijd wel)

    Voor nu sterkte en geniet van de aanwezigheid van je ouders & broer.

    Groetjes,

    Hans,Anouk & Patricia

  • 09 Augustus 2009 - 12:22

    Linda:

    Hoi Jess,

    Je bent zeker wel blij om je vader, moeder en Vince in de buurt te hebben?Dat wachten daarop zal wel lang geduurd hebben!
    Wij zijn gister terug gekomen en hebben een leuke vakantie gehad.
    Doe je ouders en Vince de groeten en wens ze maar gezellige dagen nu ze weer bij jou in de buurt zijn.
    Als er bij je ouders thuis iets gedaan moet worden, kunnen ze dat laten weten, dan kan ik er naar toe als de planten water moeten hebben of iets annders.
    Veel plezier met z'n allen!

  • 10 Augustus 2009 - 07:15

    Petra:

    we vonden het een hele leuke dag samen met jou en zo gezellig dat je op marcillas verjaardag erbij kon zijn .en jah afscheid nemen is ook niet mn sterkste kant.groetjes hans petra marcilla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Een stage in calella

Recente Reisverslagen:

15 Oktober 2009

De terug reis

15 Oktober 2009

De laatste paar dagen

18 September 2009

Rust zacht lieve Priscil ..

16 September 2009

Het einde is inzicht

16 September 2009

Het afscheid van Mama en Papa
Jess

Hallo Iedereen, 24 April aanstaande vertrek ik voor 5 en een halve maand naar Spanje. Op 15 oktober kom ik weer terug naar huis. Tot nu toe is het allemaal erg spannend en nieuw voor mij. Maar ik heb er super veel zin in, en ik hoop dat ik er een fantastische tijd ga beleven. Natuurlijk ga ik iedereen missen, maar voordat ik het weer ben ik weer thuis. Liefs, XX Jess

Actief sinds 16 Maart 2009
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 12563

Voorgaande reizen:

24 April 2009 - 15 Oktober 2009

Een stage in calella

Landen bezocht: