Eindelijk weer een berichtje vanuit Calella - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jess Leeuw - WaarBenJij.nu Eindelijk weer een berichtje vanuit Calella - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jess Leeuw - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer een berichtje vanuit Calella

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jess

15 Juli 2009 | Nederland, Amsterdam

Hallo lieve vrienden/ vriendinnen/ familie en kennissen,

Hier eindelijk weer eens een berichtje van mij vanuit Spanje.
Met mij gaat alles goed. Heb gelukkig helemaal geen last meer van mijn buik gehad afgelopen week.

Gelukkig is het al iets drukker en heb ik dus steeds meer te doen. Van de week zijn er een aantal Nederlanders in het hotel aangekomen. Een gezin van vier mensen (twee ouders en een zoontje van 2, 5 en een dochtertje van 3 maanden ) en de opa’s en oma’s van beide kanten van de kinderen.
Afgelopen zaterdag zijn er nog twee Nederlandse gezinnen aangekomen met oudere kinderen. Dus dat is erg gezellig. De hele dag zitten alle Nederlanders bij elkaar.

De gasten die nu in het hotel verblijven willen aan steeds meer activiteiten deelnemen. Met de aqua aerobics hebben wij zeer veel mensen die hier aan willen deel nemen.
De gasten hebben zelfs gevraagd of wij iedere dag om twaalf uur aqua aerobics willen geven.
Vandaag hadden wij weer aqua aerobics gedaan. Maar jammer genoeg moesten wij er mee stoppen omdat de buren tegenover het hotel hadden geklaagd. En de politie vervolgens langs was geweest. Nu mogen wij helemaal geen muziek meer buiten aanzetten en de microfoon mogen wij ook niet meer bij de activiteiten gebruiken. Erg jammer is dit. Want zo kan er echt geen leuke animatie gedaan worden, zonder muziek.

Vorige week Dinsdag hadden wij trouwens nog een barbecue met alle stagiaires van stage and go. Dus dat zijn alle meiden uit mijn appartement en de mensen uit Malgrat. En Jordy (Onze stage begeleider) en Juan ( die jongen helpt altijd met de karaoke en disco avonden).
Jordy en Juan zijn allebei Spanjaarden. De barbecue werd gehouden bij Juan thuis.
Om elf uur ’S avonds waren de mensen uit Malgrat ondertussen al bij ons hotel aangekomen.
En om half twaalf vertrokken wij met zijn allen met twee auto’s naar Juan zijn huis. Zijn huis ligt midden in de bergen. Hij heeft een eigen zwembad en een grote tuin.
Eerst hebben we al het eten en drinken op tafel gezet. Om twaalf uur hebben wij even voor Marije gezongen. Want Marije was deze avond 18 jaar geworden,
Daarna ben ik gaan zwemmen met de mensen die zin hadden. Het heeft wel iets hoor, rond half twee gaan nacht zwemmen,
Daarna lekker van de barbeque gegeten en even met iedereen gekletst.
Rond half vier gingen wij weer terug naar huis. Het was een erg gezellige avond.

Afgelopen Zaterdag waren Naomi, Kimberly en ik van een uur tot zeven uur vrij. In plaats van een uur tot vier uur. ’S Avonds was er een Spaans feest in hotel Esplai.
Dit feest was alleen maar voor Spanjaarden, en werd vanuit een Spaanse organisatie georganiseerd. Wij moesten met zijn drieën ook op deze avond werken. Het thema van deze avond was Hawaï. Wij moesten een bloemenketting om doen en een Hawaï rokje dragen.
Alleen werden we jammer genoeg gebeld, dat wij al om zes uur moesten beginnen ipv zeven uur. We moesten versieringen op gaan hangen.
Daarna moesten er steeds twee mensen bij de deur staan voor controle, en kon steeds een iemand gaan eten in het hotel.
Toen wij alle drie gegeten hadden moest een persoon borden en glazen ophalen bij de gasten en twee personen bij de deur gaan staan, Ik had alle borden en glazen opgehaald.
Toen al het afval weg was, had ik de bar nog even geholpen met glazen spoelen en wassen.
Twee Spanjaarden vroegen gelijk aan mij of ik niet volgend jaar in de zomer terug kon komen om achter de bar te gaan staan. Toch leuk om te horen dat je de bar goed geholpen hebt.
Vanaf morgen dat is dan 15 Juli gaan wij beginnen met animatie in hotel Esplai.
De aankomende twee weken werkt er steeds iemand anders in hotel Esplai. Een persoon werkt in Esplai en twee personen werken in hotel Bon repós. 27 Juli komt er een nieuw meisje bij de animatie werken. En ook bij ons in het appartement slapen. We zijn allemaal erg benieuwd naar haar.

Jullie horen snel meer van mijn avonturen die ik hier in Spanje beleef.
Ik wil iedereen die dit leest nog een hele fijne vakantie wensen.

Heel veel liefs,
-x-

Jess






  • 15 Juli 2009 - 12:12

    Nula:

    Hoi Jess,

    ik zal die donderdag in de agenda zetten!!!
    Arjan heeft zijn telefoon bij zich. 00-31 6 2192 8192

  • 15 Juli 2009 - 18:23

    Petra:

    gezellig allemaal jess.mischien ook iets voor marcilla achter de bar volgend jaar voor haar stage haha.het klinkt nu allemaal veeeeeel gezelliger nu het hoogseizoen is he.tot ziens nog even en dan zien we je groetjes petra

  • 17 Juli 2009 - 09:25

    Judith:

    Hey wijffie

    Hou je het nog een beetje vol?
    Je maakt wel leuke dingen mee hè!
    Fijn als je ouders en Vince binnenkort komen!
    Dag Jess nog een fijne tijd daar en ben benieuwd naar je volgende verslag!

    Kus
    Judith

  • 17 Juli 2009 - 13:08

    Petra:

    leuk dat ik je even gehoord heb....maar bedankt voor het goede telefoonnummer ik was al bang dat ik het verkeerde had..nog 2en een halve week en dan zien we je eindelijk.we spreken wel iets af dat we je komen halen of een centraal punt op de ramblas.of het pleinen ik sms je ons adres van het hotel in barcelonetta.groetjes petra en de groetjes van marcilla en hans

  • 17 Juli 2009 - 20:50

    Linda:

    hoi jess,

    hard werken zo te lezen!
    lesley begint al bijna aan haar terugreis.
    leuk dat jullie elkaar gezien hebben, les zei dat je er goed uitzag.
    over een week gaan wij op vakantie, dat schiet al lekker op.
    vanavond hebben hans en rowan een fikse aanrijding gehad hier in het dorp.
    de auto zal wel total-loss zijn, maar we hebben gelukkig al een vervangende auto.
    niemand was gewond en dat is het belangrijkste.
    de veroorzaker is meegenomen naar het politieburo(teveel gedronken)
    sukkel!!!!!
    zondag ga ik naar haamstede(verjaardag van mijn moeder) en dan zie ik jouw moeder daar ook.
    gezellig, kunnen al de dames weer een beetje bijkletsen.
    myra komt ook, nan niet zij moet werken.
    dag jess, tot de volgende keer!!

  • 19 Juli 2009 - 16:58

    Hans:

    Hoi Jess,

    Anouk en ik vonden het erg leuk om gisteren(18 Juli)van jouw een kaartje te mogen ontvangen.
    Toevallig was dit ook nog eens op mijn verjardag( 48 jaar alweer)

    Jouw reisverslag/belevenisen lezende merk ik dat het veel neerkomt op improviseren en anticiperen op onverwachte dingen.Is op zich best leuk,zorgt voor veel afwisseling tov het standaard gebeuren en kun je voor in de toekomst alleen maar van leren.
    Ik weet niet of jij en Tim nog kontakt hebben nu jullie allebei in het buitenland zitten,maar met hem en Bas gaat alles prima.
    Ze krijgen van de hotelgasten leuke reacties op hun inspanningen en daar doen jullie het tenslotte voor.(en voor het feesten natuurlijk)

    Wij vertrekken op 8 Augustus naar Tim om daar eens zelf te gaan ervaren wat hij allemaal meemaakt.

    Nogmaals,ik blijf je site regelmatig volgen en laat zo nu en dan wel een berichtje achter.

    Het gaat je goed en hou je haaks.

    Hans

  • 20 Juli 2009 - 08:53

    Papa:

    hallo jess,

    vince en zijn vrienden hebben het heel leuk op het jongerenveld. je moeder voelt zich alleen. geen dochter geen zoon geen man en ook geen hond in de buurt.
    sesto helpt mij vandaag op kantoor. gisteren bij molly geweest omdat ze jarig was. ze heeft je sms je ontvangen. in zeeland regent het regelmatig en het waait heel hard. alle tenten en voortenten staan de hele dag te kraken. de tijd gaat snel dus we zien je binnenkort. love you en zorg dat we trots op je blijven. groeten, papa en sesto.

  • 22 Juli 2009 - 11:44

    Kimberly:

    Lieve Jess!
    Sorry dat ik nog niet had gereageerd, maar nu dacht ik er in eens aan! We gaan er gewoon een super tijd van maken, we hebben al genoeg meegemaakt, en we mogen heus wel lol hebben! Dat hebben we ook zeker wel! Het is nu nog maar 11 weken, dus voor je het weet zijn we alweer in het stomme koude nederland, en willen we terug! Als we terug zijn dazn gaan we een tour maken door nederland om onze leuke gasten op te zoeken!!

    Nou meid, ik weet dat je het kan dus houd het ook vol! Je mams en paps komen ook bijna! Kijk daar maar naar uit! Wij slaan elkaar er doorheen, het gaat ons helemaal lukken!

    Heel veel liefs en een dikke knuffel voor je!
    Kus,
    Kimberly.

  • 22 Juli 2009 - 15:23

    Nula:

    Lieve Jess,

    Gefeliciteert met de verjaardag van je moeder.

    Ik heb haar deze ochtend al gesproken en ze heeft het harstikke druk daar in Zeeland!!!!!

    Wij zijn met de boot bezig en zijn dus bijna zover dat we naar Spanje komen. Ik heb er zin in de jongens ook!

    Ik zie je snel.... moet ik nog iets voor je meenemen???

    XXX Nula

  • 24 Juli 2009 - 22:06

    Dick:

    Hoi Jess,

    Leuk om via de site alle belevenissen te volgen.
    Nog 2 dagen en dan reizen wij af naar Spanje. Als jouw ouders en vince op 6 augustus aankomen kunnen wij je eventueel graag ophalen vanuit calella. Bel ons even voor die tijd. We kunnen dan goed afspreken. lijkt me leuk als jij er al bent en pa en ma komen aanrijden. Je kunt me bereiken op telefoonnummer 0642155180

    Groetjes en tot dan. Edith, Dick, Jordi, Justin en Lise

  • 25 Juli 2009 - 21:58

    Joyce:

    Lieve Jess,

    Bedankt voor je lieve kaart!!!
    Ik ben er erg blij mee en kan bijna niet meer wachten om met eigen ogen te zien hoe je er uit ziet, en je weer eens vast te houden.
    Na een hele gezellige week in Zeeland samen met Molly en alle logé's, ben ik nu alles in orde aan het maken voor Spanje.
    Deze week nog veel tennissen met Corine en papa. Dus dat zal wel gezellig zijn/worden.
    Arno en Corine zijn nog als verrassing naar Zeeland gekomen. En Sven ook. Ook heel leuk.
    Maar dat hoor je allemaal nog wel.
    Ik bel je maandag even. Morgen lukt helaas niet.
    Doei lieve Jess!~

    xx mama

  • 31 Juli 2009 - 11:03

    Papa:

    hallo jees, gisteren leuke dag gehad met arjan en nula. lekker gevaren. veilig weer thuis (geintje) gekomen? schrok vanochtend wel even toen ik las dat er een bus was verongelukt in spanje met alleen maar nederlanders.vanavond moet je moeder tennissen en ik morgen. dinsdag ochtend gaan we weg en we zullen blij zijn als we je donderdag weer zien. alle gemaakte afspraken door jou met werkgever worden nog steeds nagekomen? love you en tot binnenkort. nog steeds trots op je en kaartje voor je moeder haar verjaardag was heel leuk.

  • 03 Augustus 2009 - 22:44

    Ineke :

    Hoi Jess

    Het is bijna zover dat je ouders en broer naar jou toe komen. Kan me helemaal voorstellen dat jullie er allemaal naar uit kijken. Nog een paar dagen geduld en het is zover. Wij wensen jullie dan ook een gezellige vakantie met de hele familie en vrienden.
    Heb je moeder zaterdag nog gesproken want ik was geschrokken van het bericht dat er een bus ongeluk was geweest.

    Nogmaals hele gezellige dagen met elkaar.

    Groetjes en de tijd wordt alweer korter dat wij jou hier in Oosterhout zien.
    Ineke,Gerrit en Mika


  • 04 Augustus 2009 - 21:05

    Judith:

    Hey Jess

    wat fijn dat je ouders en Vince komen! Lekker weer wat vertrouwde gezichten,
    Geniet ervan hè meisje!!
    Hoop dat je het naar je zin hebt

    Kus Judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Een stage in calella

Recente Reisverslagen:

15 Oktober 2009

De terug reis

15 Oktober 2009

De laatste paar dagen

18 September 2009

Rust zacht lieve Priscil ..

16 September 2009

Het einde is inzicht

16 September 2009

Het afscheid van Mama en Papa
Jess

Hallo Iedereen, 24 April aanstaande vertrek ik voor 5 en een halve maand naar Spanje. Op 15 oktober kom ik weer terug naar huis. Tot nu toe is het allemaal erg spannend en nieuw voor mij. Maar ik heb er super veel zin in, en ik hoop dat ik er een fantastische tijd ga beleven. Natuurlijk ga ik iedereen missen, maar voordat ik het weer ben ik weer thuis. Liefs, XX Jess

Actief sinds 16 Maart 2009
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 12555

Voorgaande reizen:

24 April 2009 - 15 Oktober 2009

Een stage in calella

Landen bezocht: