En toen was het strand leeg - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jess Leeuw - WaarBenJij.nu En toen was het strand leeg - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jess Leeuw - WaarBenJij.nu

En toen was het strand leeg

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jess

16 Augustus 2009 | Nederland, Amsterdam

Lieve vrienden/vriendinnen, familie en kennissen,

Eindelijk heb ik papa, mama en Vince weer een knuffel kunnen geven.
Het was Vrijdag 7 Augustus toen ik mijn ouders weer voor het eerst zag.
We hadden om een uur afgesproken bij hotel Esplai. Dat is het hotel waar ik op dat moment aan het werk was. Om een uur stond ik dus voor het hotel. Om tien voor half twee waren mijn ouders er nog steeds niet. Dus ik dacht ik ga maar even een banaan kopen bij de super markt tegen over hotel Esplai.
Toen ik net bij die super markt stond. Kwam mijn moeder naar mij toe rennen.
Ik was op dat moment zo blij. Dat ik bij mijn moeder om haar nek sprong, En mijn tranen niet meer in bedwang kon houden. Nadat ik mama een dikke knuffel had gegeven, kwam mijn broertje er aan lopen. Wat was mijn broertje toch lang geworden en veranderd. Echt super om hem weer te zien. Daarna mijn vader natuurlijk ook een hele dikke knuffel gegeven. Eindelijk is ons gezinnetje weer compleet.
Dick, Edith, Jordy, Justin en lize waren ook met mijn ouders naar mij mee gekomen. Dit zijn trouwens kennissen van ons uit Nederland en die zitten ook bij mijn ouders op de camping.
Vervolgens even snel mijn appartement laten zien aan iedereen. En spullen voor het strand gepakt. Daarna lekker geluncht bij een strand tent. En nog even gezwommen met Justin, Dick en Papa.
Daarna even twee spellen gedaan in beide hotels. Jordy, Justin en Vince gingen ook mee naar de hotels. En hebben ook mee gedaan aan een potje aqua volleybal.
Leuk hoor even de baas over je broertje zijn.
’S Avonds met zijn allen bij ‘Rollers’ Pizzeria gegeten, kimberly ging ook met ons eten ’s avonds. Daarna moest ik al weer snel naar het hotel gaan om te gaan werken. Vandaag was het Diso Night. Eerst een minidisco gedaan. Iedereen kwam naar mijn minidisco kijken. En ook lize had het erg naar haar zin.
Daarna gingen Dick, Edith en de kinderen alvast naar de camping. Want het was wel weer een erg lange dag voor lize.
Papa, Mama, Vince waren even blijven kijken. Om half twaalf was ik eindelijk klaar en kon ik met papa en mama en Vince naar de camping.
Het is een erg mooie camping. Erg groot en met veel heuvels. Dus best vermoeiend af en toe. De camping heet internacional de colonge en ligt in Playa d’aro. Ongeveer drie kwartier van mijn hotel vandaan.
Zaterdag was ik gelukkig lekker vrij. Simone had mij ge-sms’t. Met de vraag of ze met haar ouders en steef en celine en Joery langs kon komen.
Ik vond dit natuurlijk erg gezellig. Dus om 1 uur ’S middags kwamen ze op de camping aan. Ik had echt niet het gevoel dat ik hun al 4 ½ maand niet had gezien. Het voelde erg vertrouwd. Eerst even bij gekletst bij de tent met zijn allen. Daarna zijn Simone, Stefanie, Joery, Celine en Vince en ik naar het strand vertrokken. Eerst gingen Vince, Simone en ik zwemmen. Al snel kwamen we er achter dat het water in de zee erg helder was. Dus wij met zijn drieën naar de winkel op camping om een snorkel set te halen voor iedereen. Heerlijk hoor ongeveer 2 uur in de zee liggen. Later kwamen de ouders ook nog even naar het strand. En die zaten bij een strand tentje iets te drinken. We hebben heel even bij de ouders gezeten. En daarna zijn wij met zijn allen naar de caravan terug gegaan. Om kleding te halen voor het douche en de strand spullen terug te leggen. Joery, Steef en Vince hadden ondertussen al een tafel gereserveerd bij het restaurant op de camping. Om half 9 gingen we eten. Het eten was erg lekker. En rond 11 uur gingen Ron en Cora en de rest weer terug naar hun camping in L’Estartit. Jammer genoeg moesten ze weer terug maar ja, het was weer een super dag. Daarna gelijk gaan slapen want de volgende dag moesten Papa en ik al om half 9 ’S Morgens weg rijden terug naar Calella. Het was wel even moeilijk om weer terug te gaan. Maar ik hoefde naar twee dagen te werken en dan zou ik op Maandag al weer bij mijn ouders gaan slapen.
Op Maandag kwam papa mij weer halen om half twaalf. Toen ik op de camping aankwam ben ik gelijk gaan slapen want ik was erg moe. De volgende dag niet zo veel gedaan, alleen een beetje uitgerust. ’S Avonds met Dick, Edith en de kinderen mijn ouders en broertje en kennissen van Dick en Edith uit eten geweest. In het plaatsje Palls. Palls is een erg mooi klein oud plaatsje. Toen ongeveer tot half 12 bij het restaurant gezeten. Het restaurant lag in een soort van moestuin.
De volgende dag met Edith en Mama wezen winkelen in Playa d’Aro. Ze hadden weinig leuke winkels. Ik heb daar alleen een blouse en een shirtje gekocht.
Daarna weer terug naar de camping gegaan. En spullen voor het strand gepakt.
We moesten ongeveer een kwartier rijden naar een heel klein maar mooi strandje. Ook Dick, Edith en de kinderen en de kennissen van Dick en Edith waren daar.
Even lekker geslapen op het strand. Want ’S nachts niet zo goed kunnen slapen omdat ik erg veel last van mijn oor had. Ik heb oorontsteking. Waarschijnlijk door het vieze zwem water. Wel minder hoor een week niet zwemmen met deze bloed hitte. Maar als het helpt en mijn oorontsteking weer weg gaat dan zwem ik maar even niet.
’S Avonds moest ik weer terug naar Calella. ’S Avonds heb ik met Kimberly een Karaoke gedaan.

Vandaag zaterdag 15 Augustus echt iets bizars met gemaakt. Mama, Papa & Vince kwamen eerst naar de aqua aerobics kijken van Kimberly en mij. Daarna even snel andere kleren gehaald in het appartement. Met Kim. Want die was in het water gegooid. Daarna met Papa, Mama en Vince en Kimberly bij Bar top wezen eten. Toen was het kwart over twee en besloten we nog even de winkel straat in te gaan. Alleen waren alle winkels jammer genoeg gesloten.
Dan nog maar even wat drinken bij een strand tent. Toen we daar zaten kwam er ineens alle maal politie langs rijden. En die riepen iets om in het Spaans.
We begrepen er niks van alleen het word Playa (Strand).
Dus we moesten een beetje lachen met wat andere Nederlanders die ook op het terrasje zaten. Op het moment dat de politie iets om riep, gingen alle Spanjaarden rennen. Kinderen werden op hun nek genomen en spullen werden snel gepakt. En binnen een erg korte tijd liep heel het strand leeg. Er kwam ook steeds meer politie. En zelfs de brandweer en de ambulance kwam er bij. Ook wij hadden inmiddels door dat we het strand moesten verlaten. Kimberly en ik raakte een beetje in paniek. Ik kon alleen maar denken ik moet bij Vince en Kimberly blijven.
Even later stond er een Spanjaard naast mij en ik vroeg hem wat er aan de hand was. Want wij wisten helemaal niks. Zegt die man of er is een terroristische aanslag of er is een bom aanslag. Ik rende snel naar mama en papa en zei hun dat ze zo snel mogelijk met mij mee moesten komen. Daarna nog even buiten het strand een beetje bij gekomen.
Wat bleek nou dat er aan de hand was. Er was een persoon gaan graven in het zand op het strand en kwam een bom tegen. Dit bleek een bom uit de tweede wereld oorlog te zijn. Deze bom werd onschadelijk gemaakt.
Er was niks meer aan de hand alleen het strand bleef voor de zekerheid nog wel even gesloten.
Nadat Kimberly en ik klaar waren met werken om 6 uur gingen we even snel douche en daarna even eten met mama, papa en Vince.
Toen Kimberly en ik weer moesten werken om half 9 gingen papa en mama, Vince weer naar huis en gingen Kimberly en ik een karaoke doen. Dit was erg leuk.
Nu half is het half twaalf geweest en ben ik klaar met werken.
Kom ik thuis, stond ik net in de keuken. Riep Hester mij (Hester is een vriendin die werkt in Malgrat de Mar, maar omdat ze ziek is geworden en ze niet beter kan worden in het vieze appartement in Malgrat slaapt ze een paar nachtjes bij mij op de kamer). Ze vertelde mij dat er allemaal mieren in mijn kamer liepen, Ik zo dat kan helemaal niet dat heb ik nog nooit gehad. Mijn kamer is heel erg schoon, dus ik dacht dat het helemaal niet kon. Wat bleek nou, heeft het hoesdrankje van Hester gelekt in mijn kamer en toen had ik een hele mieren plaag in mijn kamer. Wat hebben Hester en ik vervolgens gedaan, we zijn mijn kamer helemaal grondig gaan schoonmaken en op ruimen om 1 uur ’S nachts. Mijn vloer was gedweild en alles was schoon gemaakt.
Daarna voelde we nog steeds alles kriebelen en hebben we ons maar even afgespoeld onder de douche om twee uur ’S nachts.
Uit eindelijk kon ik om half drie gaan slapen want ik was toch wel erg moe.

Gelukkig zie ik papa, mama en Vince Dinsdag weer. Dan gaan wij naar Barcelona met zijn vieren. Heb er erg veel zin in.
Jullie horen snel meer van mijn Spaanse avonturen.

Dikke kus
Xxx
Jess




  • 16 Augustus 2009 - 12:12

    Kimberly:

    LA BOMbaaaa !!!!

  • 17 Augustus 2009 - 15:51

    Petra:

    wat leuk allemaal jess.wil je in barcelona kijken voor zon kopje met marcilla erop en een suikerzakje .stom he dat ik daar zelf niet aan gedacht heb .pas toen ik de fotos thuis zag dacht ik :ik had wel zon kopje mee kunnen nemen of kopen op da terras hahaha .als je er voor moet betalen ik betaal je terug hoor,of geef het je mama mee.wij hebben op die andere camping nog gestaan toen marcilla klein was on playa d'aro op cala gogo.
    wel eng als je zo op een bom zit op het strand hahaha ook wel komisch.groetjes van ons hans petra en marcilla... ik ben benieuwd hoelang onze post wegblijft.we hebben het naar bon repos gestuurd.

  • 19 Augustus 2009 - 12:54

    Linda:

    Wat beleef je veel daar, Jess!!
    En nou ook nog oorontsteking...pechvogel!
    Wat een toestand op het strand met die bom, zeg!
    Hier alles goed, we zijn weer helemaal gewend.
    Is het nog zo warm bij jullie of houdt je moeder het wel weer uit op het strand?
    Doe iedereen de groeten van ons.
    Hier is vorige week een van de geiten doodgegaan, zielig maar tot nu toe worden ze allemaal 10 jaar en Trees was ook bijna 10 dus het was haar tijd, zullen we maar denken.
    Als je dit leest en je moeder is er nog, vertel haar dan dat we in de Biesbosch een vrijgekomen huis hebben gezien dat ons wel leuk lijkt.
    We gaan daar nog wel een keer kijken en wie weet...
    Fijne laatste loodjes daar!!

  • 24 Augustus 2009 - 18:21

    Linda:

    Hallo Jess,

    Je hebt niet zo'n leuke dag vandaag!
    Dat valt niet mee voor je ; je vader, moeder en broer weer terug naar Nederland.
    Maar voor jou begint het aftellen nu; ik zie dat je over 52 dagen ook weer terug bent!!!!
    Ach meid, dat is zo voorbij, voor je het weet zit je weer hier!!
    En als je hier dan een week bent, ben je weer helemaal gewend en verlang je misschien weer terug naar Spanje.
    Morgen komt Lesley weer thuis, ze is 1,5 week met Erik met de boot weg geweest.
    Ze hebben al die tijd bij Beekse Bergen gelegen.
    Hans en ik zijn gister even langsgegaan, erg leuk daar.
    Rowan is veel bij haar vriend in Oosterhout, dus Hans en ik zitten als 2 oudjes zonder kinderen thuis.
    Maar Lesley's school begint weer bijna dus dan wordt alles weer een beetje normaal!
    Nou Jess, hou je haaks en veel groeten en xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 24 Augustus 2009 - 22:33

    Ineke :

    Hoi Jess

    Je beleeft heel wat daar in Spanje.Maar denk dat het voor jou,je broer en ouders ook gezellig is geweest om zus en dochter weer te ontmoeten
    en lekker te knuffelen.En naturlijk weer eens bij te praten maar je moet maar denken het begint voor jullie allemaal om af te tellen. En niet alleen voor jou naaste familie maar wij missen jou ook dat je met de hond door de straat loopt.Dus ook ik kijk weer uit naar jou thuis komst lekker door de warandelaan lopen met hond of dat je op de fiets naar je werk ga in de katjeskelder of naar vriend of vriendin.We houden op deze manier toch nog wat contact.Groetjes sterkte en we hebben zeker nog wel contact voor je weer thuis ben.Groetjes van ons uit de Warandelaan 58

  • 31 Augustus 2009 - 19:55

    Hans:

    Hoi Jess,

    Zo'n bom op het strand is weer eens wat anders dan al die duitsers die kuilen graven op het noordzeestrand toch.???

    Ik en Anouk zijn ca. 1,5 week terug van ons bezoek aan Tim in Fuengirola.
    Ik zal blij zijn als die vent weer terug is,maar duurt gelukkig nog maar ca. 1 maandje(komt waarschijnlijk eind September al weer naar huis)

    Hij en Bas doen het daar hartstikke leuk met z'n 2-en en worden zeer gewaardeerd door de hotelgasten.(het is net Peppie & Kokkie)

    We hebben z'n 19e verjaardag daar op de dag zelf maar eventjes gevierd en was zeer geslaagd(beetje flauwekul gemaakt met een kindertaart,mutsjes etc.,maar het was wel leuk)

    Tot zover wat van de belevenissen van Tim in Spanje.En ik ben hardstikke benieuwd naar al jullie verhalen/ervaringen,dus zou het wel leuk vinden als het hele cluppie weer eens een avondje in Breda bij komt praten.

    P.S.:
    Ik moest van Tim de groeten doen aan je Ma.(bij deze dus)

    Groetjes Hans

  • 04 September 2009 - 19:42

    Linda:

    hoi jess,

    ik zit op mijn werk in breda tot 2 uur vannacht.
    morgen moet ik alweer om 9 uur bij de carpool in werkendam staan want daar komt je moeder naar toe.
    we gaan dan met molly, myra en nancy een dagje naar de veluwe.
    beetje fietsen(als het weer een beetje goed is en er niet teveel wind staat), beetje eten en gewoon een gezellige dag hebben.
    ik heb je niks te vertellen verder;wat een saaaaaaaai leven heb ik!!!!!
    ik hoorde dat je misschien eerder naar huis komt,leuk!!

    doei jess, tot kijk!!!

  • 05 September 2009 - 22:14

    Joyce:

    Hoi Jess,

    Ik ben net terug van de Veluwe.
    Het was erg leuk.
    We hebben enorm veel herten "gespot". Erg indrukwekkend, zo'n kudde met edelherten met kleintjes en 3 hele grote met geweien. Route van 27 km gefietst.Veel bijgepraat en natuurlijk lekker gegeten en gedronken!

    Ik heb je vandaag niet meer gehoord dus je zal nog wel geen gesprek hebben
    gehad met de direktie van het hotel.
    Bel mij even zodra je iets meer weet, ok?
    Ik ben benieuwd....

    Is Kimberley weer opgeknapt?

    Geniet nog maar van het mooie weer. Hier lijkt het af en toe al een beetje herfst.

    Ik ga nu nog even Nikky en Tim een berichtje sturen.

    Dikke kus.

    mama


  • 16 September 2009 - 16:24

    Linda:

    Hallo Jess,

    We hebben vandaag je kaart ontvangen; dank je wel.
    En hoe was het parasailen?
    Heb je, nu het wat minder druk is, ook wat meer vrije tijd of moet je nog steeds zo veel werken?
    Hoe voelt het om over zo'n korte tijd weer naar huis te gaan?
    Rowan is vandaag naar een bruiloft van haar vriend zijn zusje.
    Haar vriend, Rein, woont ook in Oosterhout.
    Ze heeft hem in de mei-vakantie in Spanje in een pretpark ontmoet.
    Jij was daar misschien ook wel bij?
    Het wordt hier al een beetje herfst-achtig, mijn tuin ligt vol met bladeren.
    Nog even en dan liggen de sinterklaas=artikelen weer in de winkel...
    Nog even je kiezen op elkaar voor de laatste dagen!!!!
    Voor je het weet, slaap je weer in je eigen bed!!!!!!!

    Groeten, goede terugreis en tot snel!!

    Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Een stage in calella

Recente Reisverslagen:

15 Oktober 2009

De terug reis

15 Oktober 2009

De laatste paar dagen

18 September 2009

Rust zacht lieve Priscil ..

16 September 2009

Het einde is inzicht

16 September 2009

Het afscheid van Mama en Papa
Jess

Hallo Iedereen, 24 April aanstaande vertrek ik voor 5 en een halve maand naar Spanje. Op 15 oktober kom ik weer terug naar huis. Tot nu toe is het allemaal erg spannend en nieuw voor mij. Maar ik heb er super veel zin in, en ik hoop dat ik er een fantastische tijd ga beleven. Natuurlijk ga ik iedereen missen, maar voordat ik het weer ben ik weer thuis. Liefs, XX Jess

Actief sinds 16 Maart 2009
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 12556

Voorgaande reizen:

24 April 2009 - 15 Oktober 2009

Een stage in calella

Landen bezocht: